TwitterFacebookLinkedInGoogle Plus One






Het verhaal van Marjolein

Marjolein werkt op de Triagepost van Medrie. Alle inwoners van                        de regio Zwolle, Hardenberg en Lelystad die ’s avonds of ’s nachts                 acute huisartsenzorg nodig hebben, bellen naar de triagepost.                          De triagist bepaalt de mate van urgentie van de zorgvraag.                     Marjolein heeft verschillende functies.




COMBINATIE VAN PATIËNTENCONTACTEN EN ONDERSTEUNENDE TAKEN SPREEKT ME AAN


“Als ik overdag werk, dan houd ik me bezig met de planning en managementondersteuning. ’s Ochtends controleer ik eerst de mail om              te kijken of er nog zieken zijn of andere bijzonderheden. Knelpunten in het rooster voor die dag los ik meteen op. Verder ben ik                aanwezig bij verschillende overleggen en projecten. Ook maak ik het rooster voor al onze triagisten.

Werk ik als coördinerend doktersassistente dan begin ik om half 5. Ik start alle computers op, zodat iedereen om 17 uur van start                     kan gaan, want dan gaan de telefoonlijnen van de triagepost op. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor collega’s bij problemen op                         de triagepost of een van de huisartsenposten. Daarnaast sta ik zelf ook patiënten te woord.

Het is een afwisselende baan met veel verschillende taken. Ik vind het leuk om ervoor te zorgen dat werkprocessen goed                            verlopen zodat iedereen z’n werk prettig kan doen.”

Wil je meer weten over het werk van de triagist? Bekijk onderstaand filmpje:





2019 EXTENDED - ALL RIGHTS RESERVED